Dzisiaj, Wszystko – premiera !

Spektakl DZISIAJ, WSZYSTKO związany jest bezpośrednio z przypadającym na jesień 2017 roku jubileuszem 25-lecia Teatru Dada von Bzdülöw. DZISIAJ, WSZYSTKO, w założeniu twórców, będzie przedstawieniem podsumowującym wieloletnie doświadczenie zespołu, jak również otwierającym nową perspektywę wykonawczą i tematyczną. DZISIAJ, WSZYSTKO, w odróżnieniu od ostatnich realizacji Teatru Dada, koncentrować się będzie na choreograficznych i tanecznych rozwiązaniach.

refleksja bazowa:
Ponieważ to, co minęło znika bezpowrotnie / zamienia się w coś – nauczyliśmy się nie obciążać naszych myśli przeszłością, i skoro to, co nadejdzie wydaje się nam nieistotne / będzie czymś – nauczyliśmy się nie zawracać sobie głowy projektami rozpisanymi na pokolenia. Ostatecznie pozostaje nam to chwilowe teraz, to Dzisiaj, i Dzisiaj musi wydarzyć się WSZYSTKO.

refleksja o braku refleksji:
Widz przymuszony do oglądania zdarzenia scenicznego heroicznie doszukuje się zgodności swojego gustu z gustem kreujących zdarzenie. Marzeniem twórców Teatru Dada von Bzdülöw, od zarania istnienia, było takie spotkanie z widzem, któremu nie towarzyszy żadna wyprzedzająca wypadki sceniczne refleksja, czy też wyobrażenie pożytecznych lub też niepożytecznych skutków owego spotkania. A zatem po raz kolejny DZISIAJ, WSZYSTKO.

nadbudowa:
Dada niczego nie czuje,
jest niczym, niczym, niczym.
Jest jak wasze nadzieje, niczym.
Jak wasz raj, niczym.
Jak wasi artyści, niczym.
Jak wasza religia, niczym.
Francis Picabia

zawartość:
DZISIAJ, WSZYSTKO! będzie podróżą po konstelacjach radosnego spełnienia. Dionizyjskim świętem upojenia. Redystrybucją nadmiaru. Zawłaszczeniem świata. Kumulacją zużywania wszystkiego, co znajdzie się pod ręką. Wampiryzmem i ofiarniczym oddaniem jednocześnie.

ironia:
Polem gry DZISIAJ, WSZYSTKO jest teatr, z jego performatywną dowolnością, z brakiem rygorów, z wpisaną w konwenans uległością widowni, z wpisaną w konwenans aktywizacją widowni, z wpisaną w konwenans obojętnością widowni, z wpisanym w konwenans cierpieniem niespełnienia.

Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże
przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska

Specjalne podziękowania dla Klubu Żak w Gdańsku – partnera przy realizacji projektu.

Spektakl zrealizowany w ramach programu: „Zamówienie choreograficzne” Instytutu Muzyki i Tańca

  • Premiera:  – Scena Malarnia
  • Teatr Dada von Bzdülöw
  • Choreografia:Jakub Truszkowski
  • Współpraca choreograficzna:Katarzyna Chmielewska
  • Reżyseria:Leszek Bzdyl
  • Muzyka:Łoskot (Mikołaj Trzaska, Piotr Pawlak, Olo Walicki, Macio Moretti)
  • Kostiumy:Katarzyna Piątek
  • Reżyseria świateł:Michał Kołodziej