ZRABOWALI MI SKŁADAKA / rezydencja / premiera 2014

23.02.2014 / G.19.00
ZRABOWALI MI SKŁADAKA / rezydencja / premiera 2014
KATARZYNA KANIA / DANIELA KOMĘDERA / PIOTR STANEK
koncept, choreografia, wykonanie: Katarzyna Kania, Daniela Komędera, Piotr Stanek / współpraca artystyczna: Alesandra Janeva, Pravdan Devlahović / muzyka: Oleg Dziewanowski / kostiumy: Magdalena Kowalczyk / premiera 23.02.2014, klub Żak / realizacja w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2014 / 35 min.

Zapraszamy na pierwszą realizacje spektaklu w ramach konkursu „rezydencja / premiera 2014” na projekt spektaklu z dziedziny szeroko pojętego tańca współczesnego. Celem konkursu jest wspieranie i promocja tańca współczesnego (contemporary dance / contemporary ballet). Trójka tancerzy przygotuje premierę swoje spektaklu pod okiem dwójki znakomitych choreografów i tancerzy z Chorwacji: Aleksandry Janevy Imfeld i Pravdana Devlahovića

„Nie mam nic, ale rządzę swoim czasem. To, co dla Ciebie jest granicą dla mnie jest uosobieniem wolności. Nie wybrałbym życia, gdzie musiałbym udawać. Nie mogę skończyć z uzależnieniem od zabawy. Obudź fantazję i dołącz do mnie.
To jest historia jednego dnia. Przed widzem odkrywa się paralelny świat absurdów i nieograniczone możliwości ludzkiej fantazji, która potrafi stworzyć osobną rzeczywistość. Spektakl ma na celu spojrzenie na ludzi bezdomnych z innej perspektywy, jako na ludzi wolnych i niezależnych.” (materiały tanecerzy)

BILETY :
25 zł – normalne / 15 zł – studenci* i na Kartę do Kultury / 10 zł – uczniowie* / 5 zł – na Kartę Wielodzietnej Rodziny / 3 zł – na Kartę Tancerza
* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)

Sprzedaż biletów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00). Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Zakupione bilety nie podlegają zwrotom. / Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane. / W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie przedstawień.

KATARZYNA KANIA – studentka piątego roku PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, kształciła się również w Kibbutzim Collage of Education w Tel Avivie i VSMU w Bratysławie. Od 2012 roku członek i współzałożycielka międzynarodowej grupy Little:interference, która otrzymała Złotą Maskę – Nagrodę Specjalną Marszałka Województwa Śląskiego za spektakl Heimsuchung/Nawiedzenie. Spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry). Tancerka w spektaklach Jacka Łumińskiego.

DANIELA KOMĘDERA – studentka piątego roku PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, studiowała taniec na AHE w Łodzi, współzałożycielka Little:interference, autorka projektów Speed dates (pokazywany m.in. w Spoleto na festiwalu dei Due Mondi, nagrodzony nagrodą publiczności na festiwalu Na bosaka po trawie), Conductividad oraz Dziewczynka z zapałkami na Tanz Medien Akademie w Weimarze. Tancerka w Oratorium z Powstania Warszawskiego w choreografii Macieja Florka oraz spektaklu Storm Piece w ramach Intermedia Performance Group Palindrome w Teatrze Narodowym w Weimarze.

PIOTR STANEK – tancerz zespołu Tańca Ludowego Złocienie, student PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, siedmiokrotny uczestnik Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego Na Bosaka w Połczynie Zdroju oraz zwycięzca nagrody publiczności w ogólnopolskich eliminacjach konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2013. Tancerz w spektaklu Enclave 4/7 w choreografii Roberto Olivana.

WSPÓŁPRACA ARTYSTYCZNA:
ALEKSANDRA JANEVA IMFELD (Chorwacja) – ukończyła szkołę tańca w Zagrzebiu oraz akademie tańca w Brugii i Lier w Belgii. Stypendystka Jennifer Muller Dance Company w Nowym Jorku oraz Dance web w Wiedniu. Związana z zespołem BADco z Zagrzebia. Jej pierwszy spektakl – 4, wygrał Grand prix podczas Tendances w Luksemburgu.
PRAVDAN DEVLAHOVIĆ (Chorwacja) – jeden z założycieli zespołu BADco z Zagrzebia. Współpracował z takimi choreografami jak Irma Omerzo (MARMOT), Sandra Banić – Naumovski, Selma Banich (OOUR). W latach 1995-1999 kształcił się w zakresie techniki Cunninghama u Kiliny Cremony. Wykłada taniec na Akademii Teatralnej w Zagrzebiu.