Enclave 4/7 | 05.04.14

… Jak enklawa staje się pułapką…-Zbigniew Majchrowski, teatralny.pl

…witalny, od czasu do czasu dowcipny…-Gabriela Pewińska, Dziennik Bałtycki

…piękny i mocny spektakl o miłości, lęku i szaleństwie…-Przemysław Gulda, Gazeta Wyborcza Trójmiasto

Roberto Olivan-reżyser:

Ta kreacja stworzona głównie dzięki tancerzom, bądź z tworzywa jakim są same ciała tancerzy, od samego początku procesu twórczego stawia sobie bardzo wyraźny cel: postawić tancerzy przed wyzwaniem, zarówno fizycznym jak i emocjonalnym. Często bowiem naturalną tendencją człowieka jest dążenie do bezpieczeństwa i ochrony przed konfrontacją z bolesnymi i nieprzyjemnymi sytuacjami. Właśnie tam zapuszczają swoje korzenie nasze lęki. Ale wykonując ten nieświadomy ruch przegapiamy także okazję by odkryć i przeżyć coś zaskakująco pozytywnego. Poznanie tych mechanizmów, dlaczego mają one miejsce oraz świadomość ich konsekwencji pozwala nam w pełni zaangażować się w dokonywanie stanowczych wyborów. Pod koniec procesu twórczego być może uświadomimy sobie, że najpotężniejszym wrogiem naszych działań pozostaje nasza własna osoba. To przejrzenie się w lustrze i skonfrontowanie z tym odkryciem pozwoli doprowadzić nas do wyniku naszego procesu twórczego: spektaklu pełnego ryzyka, człowieczeństwa i mnóstwa pytań na które każda jednostka będzie musiała odpowiedzieć sobie sama w obliczu własnych wrogów, których napotka.

z prasy:

Założyciele teatru Dada von Bzdülöw postawili na świeżą krew i wygrali. „Enclave 4/7” to piękny i mocny spektakl o miłości, lęku i szaleństwie, jeden z lepszych, jakie powstały w tym roku w Trójmieście.
Przemysław Gulda, Gazeta Wyborcza Trójmiasto

Żywioł Dada wchłania kolejnych utalentowanych tancerzy.
Łukasz Rudziński, trojmiasto.pl

Narodził się spektakl emocjonalny, przewrotny, a nawet wywrotowy, chwilami zaskakujący, bardzo witalny, od czasu do czasu dowcipny. Ucieleśnienie młodości.
Gabriela Pewińska, Dziennik Bałtycki

Enclave 4/7 to portret generacji Facebooka, ale i przedstawienie autotematyczne, nawet autoironiczne, trochę o tym, jak się tworzy coś z niczego, jak pustkę wypełnia się ruchem, jak zawłaszcza przestrzeń i ludzi; jakie w tym ruchu tworzą się chwilowe wspólnoty i jakie rodzą się napięcia, jakie euforie i jakie rozczarowania. Jak enklawa staje się pułapką.
Zbigniew Majchrowski, teatralny.pl

„Enclave” to tęsknota za wspólnotą, za odnajdywaniem się na poziomie najwyższym i w najmniejszej skali zarazem. Teatr tańca nie zmieni rozpadającego się świata, ale może przez godzinę pokrzepić i nawiązać unikalną komunikację.
Piotr Wyszomirski, Gazeta Świętojańska

reżyseria i choreografia: Roberto Olivan
asystent choreografa: Katarzyna Chmielewska

tancerze: Adrian Bartczak, Sebastian Flegiel, Ilona Gumowska, Tatiana Kamieniecka, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska, Urszula Zerek
muzyka: Oleg Dziewanowski
kostiumy: Kasia Piątek / reżyseria świateł: Michał Kołodziej

Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże

Przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska / Specjalne podziękowania dla partnera przy realizacji projektu MCKA Zatoka Sztuki w Sopocie. Spektakl zrealizowany w ramach programu: „Zamówienie choreograficzne”Instytutu Muzyki i Tańca

premiera: 2 listopada, Teatr Wybrzeże, Gdańsk

www.teatrdada.pl